
Nowy Ford Escort MK1 RS2000
Niedawna premiera elektrycznego, nowego Capri, a teraz smaczek pod postacią „odświeżonego” Escorta MK1 RS2000. Brytyjska firma Boreham Motorworks, która współpracuje z Fordem, otrzymała prawa do nazwy, projektu i podjęła rękawicę.
zdjęcia: Boreham Motorworks

Jak z sercem Escorta? Oferowane będą dwa wolnossące silniki czterocylindrowe:
1.8 litra – oryginalny, ale unowocześniony silnik, dysponujący mocą 185 KM, czterobiegowa skrzynia manualna z prostymi zębami.
2,1 litra – nowa jednostka o mocy 300 KM, pięciobiegowa skrzynia biegów w układzie dog-leg (jedynka w lewo i w dół).

Wnętrze zbliżone do oryginału, są analogowe zegary, fizyczne przełączniki oraz pokrętła od układu wentylacji. Wyróżniają się kubełkowe fotele w Alcantara. Niewielki i mało rzucający się w oczy ekran od multimediów, to kolejna nowinka. Nadwozie zostało mocno poszerzone, różni się jedynie detalami takimi jak usunięcie zderzaków, grill czy wypełnienie przednich reflektorów, a całość waży około 800 kg.




Zakup nowego Escorta to koszt około 295 tys. funtów, czyli ponad 1,5 mln zł. Firma chce wyprodukować 150 sztuk, która ma się rozpocząć w trzecim kwartale przyszłego roku.

Firma oferuję w cenie dwuletnią gwarancję z limitem 20 tys. mil.

