MotoBlog

Kopie felg RS! Uwaga!

Co raz częściej w moich prywatnych skrzynkach odbiorczych pojawiają się pytania i prośby o radę w związku z pojawiającymi się co jakiś czas (co raz częściej) ogłoszeniami felg modelów RS. Jako pasjonat, miłośnik marki i pedant w tematyce felg, opiszę temat w kilku zdaniach poniżej „dla pokoleń”.

Pytania się powtarzają i najczęściej brzmią tak: „Jak to możliwe, że w ogłoszeniu z przesłanego linka, za komplet 4 sztuk chcą mniej, jak sam Ford za 1 sztukę?” Odpowiedź jest banalna. To kopie lub model wzorowany na oryginałach o innych parametrach.

Każda oryginalna sztuka kutej felgi Forda Focusa MK3 RS musi mieć wybitą pieczątkę na wewnętrznej stronie felgi. Na pieczątce widoczne są m.in: dane producenta, parametry felgi, numer seryjny, bez jakichkolwiek innych dodatkowych, wybitych znaków, zwłaszcza na ramionach.

Kopie kutych felg MK3 RS występują w R19 bez pieczątek, z innym ET (spotkałem się z ET55), jak również występują ze znakami wybitymi na ramionach od wewnętrznej strony felgi. Niejednokrotnie spotkałem się z powielonym wizualnie wzorem w R18.



Dziś, tj. 23.04.2025 roku, sam się prawie „nadziałem” na niespotykaną przeze mnie dotąd kopie szprych MK3 RS. Śmiem twierdzić, że zaleją nasz rynek. Model do złudzenia przypomina oryginał. Również parametry są fordowskie, ale… producentem jest firma AR Wheels. Kopie ukrywają się pod nazwą modelu: Kinik GM i najprawdopodobniej produkowane są w Turcji. Poniżej przedstawiłem Wam 1 wizualną różnicę.



Model felgi wieloramiennej Focusa MK2 RS charakteryzuje logo Ford na ramieniu felgi od wewnątrz. MK2 występowały i w R18 (ET 52.5) i R19 (ET60) w trzech kolorach: biały, czarny, srebrny.

Kopie RS MK2 można rozpoznać jedynie po braku znaczka Ford na ramieniu od wewnątrz.



Dodaj komentarz