MotoBlog

Kopie felg Focus ST-line! Uwaga!

Nie tak dawno temu dorzuciłem dla „pokoleń” krótki artykuł dotyczący zalewających nasz rynek kopii felg aluminiowych modelów Ford Focus MK2 i MK3 RS, które wizualnie w marginalnym stopniu odbiegają od oryginałów. Zapomniałem Was z kolei przestrzec przed kopiami modelu Ford Focus MK4 ST-line. Udało się zorganizować wolną chwilę, zatem do dzieła.




Podobnie do wizualnych kopii modelów RS, tak i kopie modelu ST-line produkuje m.in firma RacingLine. Prawdą jest, że firma na swoje produkty posiada liczne certyfikaty, jednak pozostają nadal zamiennikami. Brak loga „Ford” lub „FoMoCo” potwierdzającego oryginalność, przekłada się również na i niższą wartość dla posiadającego i późniejszy problem z ich odsprzedażą.




Wizualne kopie występują w rozmiarze R18 i R19, a szerokość felgi dla obu rozmiarów wynosi 8J, z otworem centrującym wynoszącym 63,4 mm, czyli identyczne, jak w przypadku oryginałów. Kopie R19 rozróżnimy po wielkości felgi, ale jaka jest jeszcze różnica, dzięki której możemy rozróżnić felgę oryginalną od nieoryginalnej?

Oryginalne alufelgi występują tylko i wyłącznie w rozmiarze R18 z ET55. Kopie firmy RacingLine w obu rozmiarach mają ET wynoszące 45. Oryginalna felga legitymuje się numerem seryjnym: JX7C-1007-H1A.

Ze swojego doświadczenia mogę dodać, że widuję ten model również w rozmiarze R16 i R17. I kopie i oryginały produkowane były, są tylko w kolorze z czarnymi wnękami.

Dziś pierwszy raz spotkałem się z kopiami występującymi w rozmiarze o specyfikacji oryginałów: 5×108, R18, 8J, ET55, otwór centrujący 63,4 mm. Zauważyłem dwie różnice, dzięki którym stwierdziłem, że nie są to oryginalne felgi. Pierwsza to jej waga. Jak tylko wziąłem ją do ręki, wiedziałem, że to kopia. Dla potwierdzenia moich przypuszczeń obróciłem felgę. Na jej wewnętrznej stronie, na ramieniu, w oko wpadł napis: „NOT OEM”, oznaczający nieoryginalny.

Dziękuję Konrad Jastrząbek za zdjęcia i życzę wszystkim przemyślanych zakupów.


Dodaj komentarz